23948sdkhjf

Nya marknader i sikte för Rayville

Nytt samarbetsavtal med underklädesdistributören BRA Scandinavia ska bana väg för Rayville i Danmark, Norge och Finland. Distributören ska även sköta försäljning i Sverige.
Varumärket inom sovkläder- och loungewear har haft en snabb etablering i Sverige med ett 50-tal försäljningsställen däribland NK, Twilfit och Åhléns redan första säsongen. Varumärket lanserades i augusti i fjol och nu har ett samarbetsavtal ingått med underklädesdistributören BRA Scandinavia för att ta varumärket till Danmark, Norge och Finland.

Distributören ska ansvara för försäljning och distribution av varumärket i samtliga nordiska länder i och med införsäljningen av höst- och vinterkollektionen 2016. I BRA Scandinavias portfölj ingår även DIM, Wonderbra och Shock Absorber.

– Det känns fantastiskt roligt att inleda ett samarbete med en så stark och respekterad distributör som BRA Scandinavia och att tillsammans ta nästa steg och lansera Rayville på nya marknader. Det här följer vår plan att bygga Rayville till ett ledande varumärke inom sin nisch med Norden som hemmamarknad och att samtidigt bredda vår produktportfölj. Vi tittar redan nu på en etablering på ytterligare marknader utanför Norden och vi märker ett stort intresse för vårt koncept, säger Klas Rosenblad, grundare av Rayville i en kommentar.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062