23948sdkhjf

Svenska modebolag lanserar lånekollektion

Hope, Weekday och Whyred är några av de svenska modevarumärken som ingår i Sharewear. En kampanj som skall engagera till en mer hållbar modeindustri.
I dag lanseras Sharewear, en slags lånegarderob på Instagram. Modeintresserade från 12 länder kan låna unika plagg och accessoarer via Instagram. Låntagaren behåller plagget i en vecka, lägger upp en selfie på sig och plagget på sitt Instagramkonto och via kommentarsfältet går det sedan vidare till nästa person.

Bakom initiativet står Svenska institutet och Visit Sweden i samarbete med modebranschorganisationerna ASFB och Swedish Fashion Council. Medverkande modeföretag är Filippa K, House of Dagmar, Nikolaj d’Etoiles, Uniforms for the Dedicated, Weekday och Whyred.

– Kampanjen Sharewear är ett exempel på hur Sverige engagerar människor i världen. Våra budskap om hur Sverige arbetar med innovation, kreativitet, livsstil och hållbarhet ska skapa uppmärksamhet och stärka landets varumärke, säger Thomas Brühl, vd på Visit Sweden, i ett pressmeddelande.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.069