23948sdkhjf

20-tal varumärken till ny outlet

I värmländska Långflon satsas det på en ny gränshandelsbutik med mode. Om ett år ska ytan tredubblas.
Söndagen den 21 februari slås dörrarna upp till Scandinavian Outlet, en butik som drivs av bland andra Elisabet Hallgren med ett förflutet på Bestsellers och Ikea. Butiken är en del i en stor köpcentrumsatsning i Långflon som ligger mellan Sälen och norska Trysil.

För sortiment och inköp står branschräven Magnus Senke . Totalt ska outletbutiken inhysa mellan 15 och 20 varumärken, bland andra outdoorvarumärket Mammut, barnkläder från Isbjörn, denimvarumärket Sweet Sktbs, Ajlajk för dam och irländska Avoca.

– Det finns ingen varubrist, om man ska uttrycka sig milt, säger Magnus Senke till Habit på frågan om hur stort intresset från branschen är.

Till en början är butiken på 500 kvadratmeter. Om ett år ska den utökas till
2 000 kvadratmeter.

Köpcentrumet i Långflon öppnades i september 2014. Ytan på 8 000 kvadratmeter ska under våren fördubblas. Förutom befintlig livsmedelsbutik, sportbutik och restaurang ska ytterligare detaljhandelsaktörer flytta in.

Köpcentrumaktörerna tror framför allt på konsumenter från Norge. För i Långflon bor endast en handfull invånare.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063