Nytt liv i NK Passagen
Nikolaj d´Étoiles, Claes Göran, d.Brand och Stinaa. J finns bland de modevarumärken som öppnar i nya pop up-scenen Beta i Stockholm.
- Under tiden som planerna för nya Hästen 21 tar form fyller vi huset med liv och rörelse, genom att samarbeta med kockar, återförsäljare och konstnärer som får ställa ut på en omväxlande pop up-scen. ”Beta” blir en slags betaversion av det vi vill skapa i nya Hästen 21. Det är ett jättespännande tillfälle att experimentera med nya och intressanta varumärken, säger John Davison, chef Asset Management Nordics för Pembroke Real Estate i en kommentar.
Kontrakten med hyresgästerna varierar mellan 3 till 18 månader och butiksytorna är allt från 23 till 1 000 kvadratmeter. Tillsammans med Stockholms stad har fastighetsägaren börjat planeringen av byggnaden Hästen 21. Fastigheten tillhör ett av Pembrokes utvecklingsområden, som också innefattar Mästerhuset och PK-huset. Tillsammans ska byggnaderna öppna upp kvarteret och bilda en ny innerstadsmiljö.