23948sdkhjf

Tictails popup i New York blir permanent

Svenska entreprenörsbolaget Tictail har bestämt sig för att stanna i New York. I Manhattanbutiken finns både globala nyföretagare och lokala varumärken.
Tictail är en e-handelsplattform med affärsidén att det ska vara lika enkelt att starta nätbutik som att starta en blogg. Startupbolaget från Stockholm har sin snabbast växande marknad i USA. Speciellt har man väckt genklang hos design- och modeföretag.

Egna pop up-butiker har varit en del i affärsupplägget. Sedan en tid tillbaka finns Tictail med en permanent butik i New York, på Manhattan, där bolaget också har kontor. I butiken finns cirka 150 varumärken.

– Vi har alltid sett oss själva som mer än en e-handelsplattform. Vårt jobb är att hjälpa varumärken på Tictail att växa – genom den här butiken skapar vi ytterligare en kontaktyta för folk att upptäcka det otroliga community som finns på vår plattform, säger bolagets vd Carl Waldekranz till Breakit.

Butiken har öppet alla dagar i veckan och erbjuder mode, konst och heminredning.

Ylva Åkesson/Dagens Handel
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.047