23948sdkhjf

Adidas först ut i Zalandos plattform

Sportvarumärkets butik i Berlin blir den första fysiska butiken att införlivas i e-handelsjättens nya satsning.
Den tyska e-handlaren Zalando tar ett nytt grepp om sin affärsmodell. Bolaget självt kallar det integrated commerce. Målet är att knyta till sig ”ett nätverk av märken och butiker över hela Europa.” Bolaget resonerar att dagens konsumenter ”endast vill ha en källa där de kan hitta samtliga modeprodukter” – oavsett var produkterna är.

Den första testbutiken är Adidas på Tauentzienstraße i Berlin. Därmed blir hela sortimentet tillgängligt i Zalandos e-handel. Om testet visar sig framgångsrikt ämnar bolaget att få fler butiker att ansluta sig till nätjättens e-handel.

David Schneider , medgrundare och vd på Zalando, hävdar att testbutiken med Adidas är ett viktigt steg.

– Dagens konsumenter är online medan de flesta av modeindustrins varor fortfarande återfinns i lokala butiker. Vi vill ge våra kunder åtkomst till modevärldens alla produkter överallt samt möjliggöra för fysiska affärer att interagera med digitala konsumenter på ett nytt sätt. Piloten med Adidas visar hur vi kommer att para ihop människor med mode i framtiden, och hur offline och online smälter ihop, skriver han i ett pressmeddelande.

Via en app kan Berlin-konsumenten handla Adidas-butikens produkter. Om ordern läggs före klockan 15 sker leverans samma dag.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062