23948sdkhjf

Nytt nummer ute nu

I senaste numret av Habit International tittar vi närmare på ett antal skandinaviska premiumvarumärken som sätter guldkant på modescenen. Läs bland annat om nykomlingarna Dughult of Sweden och John Sterner samt om designern Maria Westerlinds varumärkesutveckling och fäbless för klänningar. Möt Dr Denims vd Alexander Graah som berättar om bolagets påbörjade resa över Atlanten. Dessutom om Polarn O Pyrets 40-åriga randiga historia. Med mera.


Ur innehållet Habit International nr 5:

Skandinaviska uttryck: Elva varumärken i premiumsegmentet som har högkvalitativa tyger, material och hållbarhet gemensamt.

Med passion för klänningar: Möt designern Maria Westerlind som vurmar för ”det perfekta plagget”.

Peak Performance blickar in i framtiden: Sportmodevarumärket ompositionerar sig med nytt butikskoncept och nya visuella uttryck.

Swedish Hasbeens: Fler butiker och marknader hägrar för Emy Blixts träskovarumärke.

Göteborg – ett kreativt nav: Utmaningarna för de framstående varumärkena på den svenska västkusten.

Dr Denim tror på USA: Göteborgsvarumärkets vd Alexander Graah om den fortsatta tillväxtresan.

Hörbart mode växer med retail: Svenska hörlursföretaget Happy Plugs tar plats som modeaccessoar.

Randen som aldrig går ur: Varumärket och butikskedjan Polarn O. Pyret har i 40 år spridit den svenska randen över världen.

Prenumerera här

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062