Ellos öppnar fysisk butik
E-handelsjätten öppnar butik i Mall of Scandinavia i Solna. Heminredning är i fokus men även mode och skönhet finns i sortimentet.
– Mall of Scandinavia är en fantastisk galleria där våra kundgrupper har en stor närvaro. Även om den stora majoriteten av vår affär alltid kommer att vara e-handel, så vill vi hela tiden utveckla vårt kommersiella koncept för att attrahera nya kunder, säger Carina Ladow, kollektions- och inköpschef på Ellos.
Butikskonceptet är framtaget i samarbete med KOM medan Printby har svarat för stylingen och inrednings byggs av KonceptiQ. Ellos satsar på att få till ett omnikanalerbjudande där kunderna via stationer i butiken har möjlighet att handla online. Därtill satsar man på olika event med stylister, bloggare och andra partner.
I koncernen ingår förutom Ellos även Jotex och Stayhard. Huvudkontoret ligger i Borås och omsättningen landade för koncernen på 2 miljarder kronor i fjol.Huvudägare är Nordic Capital Fund VII och Paul Frankenius med Frankenius Equity AB och styrelseordförande Anders Halvarsson som medinvesterare.