23948sdkhjf

RNB vill ta andelar på nätet med nytt koncept

Modekoncernen ger sig in i konkurrensen om e-handelskunden med en webbshop i premiumsegmentet för herrar.
Det nya e-handelssatsningen, som Habit skrev om redan i somras, heter Man of a kind och lanseras till en början i Sverige i dag, torsdag. E-konceptet blir ett nytt affärsområde i koncernen som i övrigt består av Brothers, Polarn O Pyret och Departments & Stores. Oscar Åsman har utsetts till operativ chef medan Magnus Håkansson , koncernchef för RNB, är ordförande.

Sortimentet i webbshoppen består av herrvarumärken i premiumsegmentet som Corneliani, Ermenegildo Zegna, Hugo Boss, Eton, Jil Sander, Kenzo och Paul Smith, enligt bolagets pressmeddelande.

Webbshoppen ska utöver försäljning av herrkläder erbjuda ”kompletterande tjänster” som made-to-measure och stilrådgivning.

– Med ett stort antal exklusiva varumärken inom herrmode […] samt kompletterande premiumtjänster möter vårt erbjudande ett behov utan någon direkt jämförbar konkurrens från andra e-handelsaktörer, säger Magnus Håkansson .
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.048