23948sdkhjf

Ted Bernhardtz för SAS

I mitten av oktober byter 8 000 av flygbolagets anställda i luften och på marken uniform.
SAS klär från och med 18 oktober 8 000 anställda i en uppdaterad uniform som ska spegla identiteten ”blue on blue” och beskrivs som sportig, skandinavisk och stilren. Bakom den nya designen ligger Göteborgsbaserade designföretaget Ted Bernhardtz som tagit fram uniformera i samarbete med flygbolaget.
– Med den uppdaterade uniformen kommer vi att synas bättre och skilja oss från mängden. Våra kunder kommer tydligt se att det är en SAS-uniform. Samtidigt har det varit viktigt att den är anpassad till medarbetarnas arbetsdag och är skön att ha på sig när man arbetar, säger Pi Åhnberg, varumärkesansvarig hos SAS i en kommentar.

I den nya uniformen ingår även en polotröja och en poncho samt en specialdesignad scarf av Amandah Andersson som till vardsga driver det egna märket AMA AWE. Arbetet med den uppdaterade uniformen har tagit ett och ett halvt år och tillverkats 90 995 uniformsdelar har tillverkats.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.069