23948sdkhjf

Crowdfunding för The White Briefs

Det numera Parisbaserade varumärket ska bli ett globalt modevarumärke och växa inom e-handel, bygga en organisation med fokus på försäljning och på sikt öppna egna butiker.
The White Briefs har lanserat en crowdfundingkampanj, som pågår i ytterligare 38 dagar, för att nå nästa nivå i företagsbyggandet. Med kampanjen erbjuder företaget 10 procent av bolagets aktier för 215 000 euro med ett pris per aktie på 21.50 euro och 250 euro som minimiinvestering.

Med hjälp av nytt kapital ska en tillväxtorienterad organisation byggas upp inom försäljning. Därtill ska också läggas fokus på marknadsföring, som digital marknadsföring för e-handeln, och stimulera exportmarknader via agenter, distributörer och återförsäljare.
– Vi har fått bra respons på kampanjen, vi sitter och svarar på frågor från investerare från hela världen. Vi tyckte att en crowdfundingkampanj är intressant, dels för att skapa ett engagemang och mångfald i investeringen, säger Peter Simonsson till Habit.
– Med det sagt, så utesluter vi inte traditionella investerare, men kanske i en senare fas. Jag tror att båda delar kan vara en bra kombination.

Peter Simonsson säger att man framgent ska satsa på digital business, förstärkning inom försäljning och på sikt öppna egna butiker.
– Vi kommer troligtvis öppna vår första butik i Stockholm, Paris eller Los Angeles. Att ha en egen butik kommer förändra mycket för oss, då kan vi äntligen skapa en helhetsupplevelse för våra kunder. Både på servicenivå och innehåll.

Företaget grundades 2009 av Peter och Henriette Simonsson och lanserades som ett underklädesvarumärke. Bolaget omsatte nära 6 miljoner kronor 2015.
Alltjämt ligger fokus på underkläder, t-shirt och linnen som i dag står för 75 procent av omsättningen men även på herr- och dammode som står för resterande del av omsättningen, med två kollektioner per år. Företaget lägger stor vikt vid material och arbetar i ekologisk bomull och med mulesingfri merinoull.
Målet är att gå från 1 miljoner euro i omsättning till 10 miljoner euro om fem år.
– Ett fullt realistiskt om än aggressivt mål, säger vd och medgrundaren Peter Simonsson.

I januari 2017 får varumärket en egen yta på varuhuset Printemps i Paris. Varumärkets säljs i dag i dag via fler än 100 butiker och varuhus , bland annat Colette, United Arrows, Harvey Nichols, Opening Ceremony och Selfridges, på 16 marknader. I höst finns varumärket också på Åhléns City i Stockholm. Prognosen är att finnas i fler än 300 butiker på drygt 25 marknader om fem år. I dag är huvudmarknaderna Tyskland och Japan.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.066