23948sdkhjf

Så ska Joy utvecklas

Högre modegrad, nya varumärken, nytt butikskoncept och onlineförsäljning i butik är en del av MQ:s planer för kedjan.
MQ:s förvärv av Joy slutfördes 2 maj.
”I högt tempo har vi inlett Joys konceptutveckling. De positiva erfarenheterna från MQs förändringsarbete ligger till grund med utvecklad kostnadskontroll, tillvaratagna synergieffekter och ett mer kommersiellt erbjudande. Joy ska uppgraderas som modekedja med fokus på kvalitet och ökad modegrad. Kvinnor 50+ står redan i dag för mer än halva dammodemarknaden, och det finns en stor potential i ett bättre omhändertagande av denna köpstarka och modeintresserade kundgrupp” skriver vd Christina Ståhl i MQ:s bokslutskommuniké.

Utvecklingen ska ske genom att addera utvalda externa varumärken till sortimentet på webb och i ett antal fysiska butiker. Därtill ska butikskonceptet förnyas och enligt koncernen bli mer kommersiellt. Första butiken med nytt koncept öppnar i Bromma Blocks i slutet av oktober. Kedjan förbereds även för onlineförsäljning i butik.

Nettoomsättningen för Joy uppgick till 61 miljoner kronor under fjärde kvartalet. Bruttovinsten uppgick till 37 miljoner kronor vilket motsvarar en bruttomarginal på 60,7 procent. Rörelseresultatet för kvartalet uppgick till -2 miljoner kronor. Finansnettot var 0 miljoner kronor för det fjärde kvartalet och resultat efter finansiella poster uppgick till -2 miljoner kronor.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.234