Appletrees: ”Vi är bäst live”
För en tid sedan öppnade det svenska skjort- och jeansvarumärket Appletrees butik på Östermalm i Stockholm. – Vi är bäst live, säger Victor Sandberg, en av grundarna, till Habit.
Från vänster: Charles Murray och Victor Sandberg i butiken på Artillerigatan i Stockholm. Foto: Kajsa Åström
Victor Sandberg och Charles Murray , båda med nästan 20 års erfarenhet i modebranschen bland annat hos jeansjätten Lee, delade visionen om att göra långlivade och förstklassiga produkter som var både säsongs- och trendoberoende. Sommaren 2014 lanserade de varumärket Appletrees. I portföljen finns i dag huvudsakligen skjortor – tillverkade av egyptisk bomullsfiber – och jeans av tyg från Japan.
Efter att ha arbetat hemifrån på var sitt håll under flera år bestämde de sig för att öppna butik. Lokalen på 50 kvadratmeter fungerar både som butik, showroom, kontor och lager.
– Det har gett oss en helt annan möjlighet att bygga vårt varumärke och att vara tillgängliga för slutkonsument, vilket vi vill, säger Charles Murray.
Läs hela intervjun i Habit nummer 7/8.