Om fallgropar och hur man gör rätt
MODEBRANSCHENS DAG Lena Lindfors, e-handelschef på Naturkompaniet, är en av talarna under Modebranschens Dag i nästa vecka. Hon ska prata om outdoorkedjans omnikanalresa, om fallgropar och hur man undviker dem.
Några av talarna under Modebranschens Dag i nästa vecka. Från vänster: Lena Lindfors, Naturkompaniet; Andreas Andrén, Spindye; Christiane Dolva, Fjällräven samt Kenneth Melchior, Zalando.
Habits heldagsseminarium, Modebranschens dag, fokuserar på export, omnikanal och nya säljstrategier. En av talarna är Lena Lindfors från Naturkompaniet, som under sex år ledde Gudrun Sjödéns e-handelsuteckling, och en av dem som initierade Naturkompaniets omnikanalresa, som startade för tre år sedan.
– Resan har varit lyckosam och vi har klarat det riktigt bra, men naturligtvis finns det fallgropar. Jag kommer att prata om dem samt ge tips och råd kring omnikanalerbjudandet.
Naturkompaniet är en av finalisterna i Habit Modegalan i kategorin Årets Omnikanal. Ytterligare en talare som har chans att vinna Årets Hållbarhetspris under Modegalan är Fjällräven. Christiane Dolva , hållbarhetschef på Fjällräven, kommer bland annat att prata om de hållbarhetsvinster som har gjorts vad gäller varumärkets mest centrala produkt när flera hållbarhetskrav implementerades; från material till produktion.
– Spindye kommer delta för att förklara hur infärgningsmetoden fungerar och varför den skiljer sig radikalt för den konventionella infärgningsmetoden som används mycket i textilindustrin i dag, berättar Christiane Dolva.
Modebranschens Dag arrangeras av Habit på Meeting Room i Stockholm med 19 oktober.
Se alla talarna här och anmälan: Modebranschens Dag