Reima i köptagen
Barnklädesföretaget förvärvar Finnish Baby Box och räknar därmed att stärka den digitala verksamheten och komplettera den befintliga e-handeln.
– Finnish Baby Box är ett utmärkt exempel på hur ett innovativt, globalt nystartat företag snabbt lyckats växa genom att utnyttja digitala möjligheter. Jag tror att vi med hjälp av deras lärdomar kan förbättra vår flexibilitet och ytterligare stärka vår digitala kompetens. För Reima är förvärvet ett naturligt strategiskt steg, vilket ger oss möjlighet att öka servicenivån på våra produkter samt förstärka kundupplevelsen. Vi vill varmt välkomna Finnish Baby Box att bli en del av Reima. Servicekonceptet med babyboxar har nu testats och vi ser fram emot att utöka detta till äldre åldersgrupper, säger Elina Björklund , vd för Reima i en kommentar.
Reima siktar på att öka försäljningen genom digitala kanaler från dagens 10 procent till att stå för 25 procent av den totala försäljningen fram till år 2020.