23948sdkhjf

Kundklubbar missar målet

Accessoarbranschen värderas lägst i ny undersökning om den svenska detalj- och dagligvaruhandelns kundklubbar.
Kedjornas kundklubbar får ett lågt betyg i Daymakers undersökning som kartlägger verksamheten för 2016. Bland de tre områden som nämns som viktiga för en kundklubb får tillgänglighet 85 procent, interaktivitet 65 procent och värdeskapande endast 57 procent när medlemmarna gör sin värdering.

Totalresultat bransch i procent:
Dagligvaruhandeln 71 %
Hälsa och egenvård 71 %
Heminredning 69 %
Varuhus 67 %
Kläder 67 %
Apotek 67 %
Skor 64 %
Bensin 63 %
Sporthandel 62 %
Accessoarer 60 %

Undersökningen som genomfördes i november 2016 är baserad på 1463 enkätsvar fördelade på 55 kedjor i 10 branscher.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078