23948sdkhjf

Tigers nya skjortgiv

Modemärket lanserar ny skjortlinje med global kampanj.
I slutet av februari lanserar Tiger of Sweden en ny uppdaterad skjortlinje med premiumskjortor i fem modeller som anpassats för att fungera väl att bära med en klassisk kostym.

– Vi utgick ifrån vår mest populära skjorta och såg över hur vi kunde förbättra och uppdatera både passform och look. Målet var att ta fram en skjorta som passar perfekt till våra kostymer och till alla typer av tillfällen. ”The hardest working shirt in the business” helt enkelt, säger Andreas Gran, herrdesigner på Tiger of Sweden i en kommentar.

Uppdateringar har framförallt gjorts på kragen, som blivit högre och stärkt, samt på bröststycket och i ryggen. Även stygnlängden och knappslån har fått nytt uttryck och manschetten är justerbar. Skjortlinjen lanseras med en global kampanj och som ansikte till den har Howlin’ Pelle Almqvist, sångare i The Hives, valts.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

1.12