23948sdkhjf

Så gick Nelly första kvartalet

Modekoncernen Qliro Group har släppt årets första kvartalsrapport.

Omsättningen var oförändrad under första kvartalet, januari till mars, jämfört med perioden i fjol. Försäljningen uppgick till 267miljoner kronor medan rörelseresultat före av- och nedskrivningar stärktes till 12,3 miljoner kronor jämfört med –2,4 miljoner under motsvarande period i fjol. Rörelseresultatet ökade till 6,6 jämfört med –7,7. Resultatförbättringen härleds till en ökad produktmarginal och sänkta kostnader för personal och logistik, enligt rapporten.

Koncernens långsiktiga mål är att nå en organisk genomsnittlig tillväxt på 8 procent per år och en rörelsemarginal före av- och nedskrivningar om minst 6 procent. När målet ska uppnås kommuniceras inte.  

Under kvartalet har fokus legat på befintliga kunder, vilket har lett till att antalet
besök minskat och att genomsnittligt ordervärde ökat, enligt rapporten. Fokus ska härnäst ligga på att nå nya kunder. 

Under kvartalet låg returgraden på 33 procent, vilket är oförändrat jämfört med motsvarande kvartal i fjol.

I Nelly ingår Nelly och NLYMan.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.079