E-handlare investerar i outlet
Åhaga Quality Outlet har tillsammans med NA-KD investerat miljoner i byggnaden som rymmer mode och heminredning. Premiär sker 11 maj. Nelly.com har varit huvudsamarbetspartner i sju år och outleten har funnits i åtta år. Vd för Åhaga Quality Outlets är Jonas Törndahl.
– Åhagas lokaler är unika i Sverige. Jag har alltidd tyckt att man ska ta tillvara på byggnaden i mycket större utsträckning och göra det till mer av en unik outlet som är mer en upplevelse än outlet. Jonas och jag har talat samma språk och haft samsyn om detta sedan dag ett. NA-KD är dessutom i en krafig expansionsfas och spekulerar mycket i lager vilket gör att vi även kan fylla Åhaga med mycket och riktigt bra produkter, säger Jarno Vanhatapio, grundare och vd på NA-KD i en kommentar.
Åhaga Quality Outlet är inrymd i en gammal lokverkstad och drar årligen mellan 130 000 – 140 000 besökare från hela Sverige. Nu hoppas initiativtagarna locka mer besökare året om. Nyheter för året är förutom e-handlaren även Panos Emporio, Ernst Alexis och samt en avdelning för heminredning där bland andra Pelle Vävare och Moltex finns i sortimentet.