23948sdkhjf

E-handel för lyxkonglomerat

LVMH satsar på e-handel igen och lanserar en ny giv i juni.

6 juni lanserar LVMH e-handelsajten 24 Sèvres som ska serva 75 marknader med väskor, accessoarer och kosmetik. Enligt brittiska Vogue ska det initialt handla om dammode.  Namnet kommer från Parsigatan Rue de Sèvres där lyxkoncernens varuhus Bon Marché är beläget. Sajten ska sälja 150 varumärken varav 30  är lyxkonglomeratets egna och då även produkter från Louis Vuitton och Dior som för första gången ska säljas på en multibrandsajt. Enligt uppgift ska lyxkoncernen ha investerat åtskilliga miljoner euro i projektets som leds av tidigare Apple Musics Ian Rogers och ett stort team. Rogers klev på hos LVMH redan i september 2015.

LVMH har tidigare satsat på e-handel och stängde nedsatsningen 2009.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.11