23948sdkhjf

Från Burberry till Tiger of Sweden

Han ska leda modemärket kreativt och samla flera etiketter under en gemensam identitet.

Christoffer Lundman kliver på som kreativt ansvarig för Tiger of Sweden och ska i positionen som chefsdesigner från 1 juni leda modemärkets samtliga linjer framåt.

Han kommer närmast från Burberry och en position som design director. Han har tidigare arbetat som ansvarig för herrmode hos Acnes Studios samt som senior designer hos Tom Ford.

Christoffer Lundman får nu det övergripande kreativa ansvaret över linjerna Tiger Man, Dam och Jeans och ska samla etiketterna under en gemensam kreativ identitet.

– För mig känns det väldigt spännande att ansluta mig till ett svenskt varumärke med en så pass lång historia. Jag känner givetvis till varumärket sen tidigare, de har lyckats riktigt bra och har en solid grund att stå på. Det känns som att det är rätt tid att komma hem och rätt varumärke att ansluta sig till, säger Christoffer Lundman i en kommentar.

Hans första kollektion för Tiger of Sweden visas i januari nästa år och blir kollektionen för höst/vinter 2018.

Artikeln är en del av vårt tema om Jobb & Karriär.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094