Twilfit kliver in i framtiden
Den anrika underklädeskedjan inför ett molnbaserat verksamhetssystem i höst.
Twilfits IT-ansvarige Robert Backéus berättar att det nya systemet bygger på en standardiserad lösning från Microsoft med minimala anpassningar. Projektet omfattar både Twilfits huvudkontor och butiker och han räknar med att systemet går live på senhösten i år.
Han berättar vidare att det interna samarbetet mellan IT, marknad och ledning har förändrats i och med att alla konsekvent sätter kunden i fokus.
En viktig egenskap hos det nya systemet är att allt sker i molnet och allt syns i realtid. På det viset går det att se en kunds köpmönster, så att man kan rikta rätt erbjudande till rätt kund, något som dagens konsumenter förväntar sig
Traditionellt distribuerade erbjudanden fungerar inte längre. Kunden kräver mer – personifiering är ett grundkrav som vi måste leva upp till, säger han.
Förutsättningen för att kunna åstadkomma en sömlös kundupplevelse mellan butik och digitala kanaler, är centraliserade grunddata. Det framhåller Stefan Fleron, vd för EG Sverige, som levererar systemet.
Han framhåller också fördelen med att systemet är byggt på standardkomponenter, utan speciella anpassningar till Twilfits behov. Det gör att butikskedjan kan lägga mer tid på kunderna, istället för att ständigt uppfinna hjulet på nytt:
– Standardiseringen gör att systemet blir skalbart och flexibelt. När uppdateringar och nya funktioner lanseras är det enkelt att haka på dem och på så sätt ständigt hålla sig uppdaterad, säger han.
En annan stor fördel med att ha grunddata centraliserade är att det förenklar anpassningen till den nya dataskyddslagen, GDPR.
– Att samla all relevant data på ett ställe, så att det kan delas av alla system säkert och strukturerat, gör att det går att hålla full koll på de personuppgifter som lagras, säger han.
Källa: EG, Twilfit