Johan Lindeberg till Habit Modebranschens Dag
Designern Johan Lindeberg kommer till Habit Modebranschens Dag som äger rum på Epicenter på Mäster Samuelgatan 36 i Stockholm 6 oktober. Han ska tala under rubriken konsten att bygga ett varumärke; om att bygga och förankra märken i en tid då nya och gamla medier förändras och krav på kompetens, flexibilitet och framsynta visioner växer. Under samma tema talar även Björn Borgs Johanna Juhlin, skodesignern och Glossybox Victoria Senkpiel.
Därtill kommer modebutikskonceptet Caliroots vd och grundare Andreas Koschnike till dagen för att tala under temat Lojalistetskampen i e-handelslandet. I temat ryms ämnen som kundlojalitet, oklanderlig logistik och om att ha basen i fysiska butiker och samtidigt bjuda in befintliga kunder på den digitala resan.
Under samma tema återfinns Ellos vd Marina Davarinou och Zalandos Nordenchef Kenneth Melchior.
Inleder dagen gör bland andra Stockholmsmässans projektchef Lotta Ahlvar, tidigare vd för Svenska Moderådet och Handarbetets Vänner, som ska tala om paradigmskiftet inom handel och produktion. Inom samma tema även deltar representanter inom denim och hållbarhet från arrangören bakom mässan Premiè Vision, Giusy Bettoni och Fabio Adami Dalla Val. Hela programmet och anmälan finns här.
Ämnen för dagen är paradigmskifte i handel och produktion om näthandel, fysiska butiker, säsongsglidningar och konsumtionsmönster. Dagens andra tema är lojalitetskris i e-handelslandskapet och det tredje temat handlar om att bygga varumärken.
Mer information om programmet och anmälan finns här.