Eftertraktat plagg säljer mer i kedjans butiker
Gina Tricot toppar försäljningen av jeans till kvinnor i åldrarna 15 till 29 år enligt en undersökning från Gfk Fahion Scope som baseras på försäljning under perioden juli 2016 till juni 2017.
– Jag är imponerad av vårt varumärke och våra kollektioner där vi fortsätter att ta marknadsandelar på jeans och nu är störst i Sverige. Jeans växer inte bara online utan har bäst utveckling i våra butiker. Detta är det roligaste med tanke på att denimförsäljningen till vår unga tjej har ökat mest online tidigare. Detta säger mig att vårt varumärke och våra butiker fortsätter att vara heta och eftertraktade i denna målgrupp, säger kedjans vd Magnus Månsson.
Enligt undersökningen stod Gina Tricot för 20,3 procent av försäljningen till kvinnor i åldrarna 15 till 29 år. På andra plats kvalar H&M in med 17,7 procent av försäljningen och Cubus på tredje med 7,8 procent.
Gina Tricot har 91 fysiska butiker i Sveige och totalt 186 butiker samt e-handelsförsäljning.