Det är den 31 maj. Boozt gör entré på Stockholmsbörsen. Hermann Haraldsson, vd, ringer entusiastiskt i klockan. Han ser påfallande glad ut. Ler stort.
Han skrattar när jag frågar hur det kändes den där dagen.
– Det var en konstig känsla. Vi hade förberett oss under en lång tid, ett år. Det var ett år med hårt arbete. Vi åkte på roadshows, vi rest...
Direktören för det hela
Boozt var ett av de starkast växande bolagen i modebranschen under 2016, enligt Habits kartläggning. Nu ska e-handelsbolaget, med en omsättningsökning på 25–30 procent årligen, bli den ledande modeaktören i Norden. Det ska vd, Hermann Haraldsson, se till.
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration