Ny vd och butik för JHO
Jackson Hole Originals har sedan ett par veckor tillbaka en ny vd i Benjamin Tallmadge. En entreprenör boende i Sverige men uppväxt just i Jackson Hole i Wyoming. Därtill öppnade märket även en Popup-butik i Beta Passagen i NK huset i början av november.
- Vi bestämde oss väldigt snabbt och byggde en butik som vi är väldigt nöjda med och det är väldigt roligt att träffa kunderna i fysisk miljö och introducera märket. Där vi kan visa hela konceptet Jackson Hole Originals, säger Claes Carlsson, försäljningschef och en av medgrundarna till Habit.
Jackson Hole Originals riktar nu in sig mot nya internationella marknader och har därför också tagit in en ny stark delägare, som ger möjlighet till utveckling av hemmamarknaden och internationell lansering. Bolaget har ett antal huvudägare och ytterligare ett antal viktiga delägare, däribland Benjamin Tallmadge och Claes Carlsson.
Klädmärket är inspirerat av de första äventyrarna och de krävande väderförhållandena i Jackson Hole Valley och ska nu samtidigt börja samarbeta med lokala krafter i Jackson Hole för att ta fram nya kollektioner. Ambitionen är att bygga ett starkt och hållbart varumärke som skall hålla över tid.
- Årets kollektion från Jackson Hole Originals känns genuin. Denna klasiska uppdaterade stil har fått många entusiaster från Jackson Hole, mig själv inräknat, attfå upp ögonen för varumärket. Detta kombinerat med ett modernt tankesätt om ”slowfashion” kommer att ge JHO möjligheter att ta kulturen i Wyoming och tankarna kring naturen och hållbarhet till en bredare målgrupp, säger Benjamin Tallmadge, ny vd i en kommentar.
Varumärket säljs i utvalda och välsorterade butiker inom mode, outdoor och ridsport i Sverige.
- Vi har gjort en tydlig målgruppsdefinition; lifestyle, outdoor, häst och jakt och vi slår gärna ett slag för västen som kommer att öka i popularitet, säger Claes Carlsson.