23948sdkhjf

Kappahl väntar tapp

Mild höst, felanpassad kampanjstrategi och avvaktande konsumtion gör att kedjan aviserar lägre rörelseresultat för första kvartalet.

Kappahl bedömer att rörelseresultatet för första kvartalet 2017/2018, september till november, blir lägre än motsvarande kvartal i fjol. Rörelseresultatet väntas uppgå till 100 miljoner kronor jämfört med 145 miljoner kronor för motsvarande period. 

 – Försäljningen under kvartalet har hittills inte levt upp till våra förväntningar. Det beror framförallt på att vår pris- och kampanjstrategi i det generellt hårda marknadsklimatet i höst inte gett den effekt vi önskat, säger Kappahls vd och koncernchef Danny Feltmann. 

Kedjan skriver i ett pressmeddelande att de misslyckats med att anpassa pris- och kampanjsstrategi som i förlängningen ska leda till att fullprisförsäljningen ökar. Nu ska strategierna ses utan att god kostnadskontroll går förlorad.

Kedjans delårsrapport för första kvartalet, september-november 2017, presenteras 20 december.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.065