Parfymtjänst på export
Svenska parfymtjänsten Sniph tar in 5 miljoner kronor från nya och befintliga ägare i sin senaste investeringsrunda och påbörjar en internationella expansion. I veckan lanseras tjänsten i Storbritannien därefter är siktet inställt på resten av Europa.
Konceptet bygger på att prenumeranter testar en en ny doft från ett parfymhus varje månad och tanken är att utmana traditionell parfymbransch och möjliggöra förkonsumenter att upptäcka nya dofter och nischparfymer.
Befintliga ägare i Sniph är medieentreprenören Peter Settman och affärsänglarnatillika syskonen Helena Herlogsson och Fredrik Månsson samt inkubatorn Sting som nuväljer att återinvestera i bolaget. Dessutom går Rosello, som tidigare investerat iSpotify, samt ett flertal affärsänglar in som nya investerare som Anna Ljungbergh, Fredrik Berglund samt Tara Derakshan. Tara Derakshan tar även plats i bolagetsledningsgrupp
- Med unik erfarenhet av global tech-marketing och varumärkesbyggande är Tara ettdrömtillskott till teamet. Hon har en grym förmåga att tänka stort och agera personligt.Med sin stora passion för doft kommer Tara vara oerhört viktig för oss när vi nu tar parfym as a service till nya nivåer, säger Lisa Kjellqvist, vd och medgrundare i en kommentar.