Loke Stockholm lägger in högre växel
Daniel Johnsson är ny delägare i Loke Stockholm. Han kommer från distributionsföretaget MnO där han arbetade som brand manager på varumärket Woolrich, och har tidigare jobbat på näthandeln Sportamore som inköpare.
– Hela agenturen växer tillsammans med Daniel och jag är så glad att ha honom ombord, säger Hanna Nordstrandh, grundare, vd och delägare, till Habit.
Agenturen har två nya varumärken i sin portfölj som nu ska växa på den skandinaviska marknaden. Det ena är tyska herrmärket Merz b. Schwanen – välkänt för sina ”farfarströjor”.
– Det är ett fantastiskt varumärke med bas i hantverket. Alla plagg görs i gamla loop wheeler-maskiner från 1920-talet, berättar Hanna Nordstrandh.
Det andra märket är kanadensiska Moose Knuckles Canada, som Daniel Johnsson tar med sig i in företaget.
– Det är ett coolt rock’n roll-märke som är en stark motvikt i vår portfölj.
Hanna Nordstrandh berättar att agenturen nu är redo att ta klivet till nästa nivå.
– Med ny delägare och en starkare profil med de två nya märkena är vi fyllda med ny energi och kraft. Vi har uppnått en balans och spännande synergi i agenturen som känns otroligt spännande. Nu ska vi sopa banan!