J.Lindeberg med ny kreativ chef
J.Lindeberg har utsett Jens Werner till kreativ chef med ansvar för både sport- och modedelen. En post som enligt företaget är nyinrättad och som nu besätts med en internrekrytering då Jens Werner redan arbetar i företaget i rollen som design director.
Han ligger bakom företagets nya activewear-kollektion, en sportmodekollektionen, som lanseras i butik i januari 2018. Ambitionen är en mer sammanhållen look med högteknologiska skidplagg och funktionsplagg för golf som också passar ihop med modedelen med skräddat, denim och läder.
- Att utse Jens till Creative Director för J.Lindeberg är den sista pusselbiten i de senaste årens arbete. Hans bakgrund, personlighet och hur han sömlöst blandar sport och mode på ett modernt sätt, är exakt vad vi behöver i vår ambition att bli nästa stora
livsstilsvarumärke, säger Johan Mark, vd sedan i januari i år.
Jens Werner har arbetat för J. Lindeberg sedan i oktober 2016 och har haft som uppdrag att se över alla koncept och arbetat nära Johan Lindeberg, varumärkets grundare, som arbetat som konsult för varumärket under de senaste två åren.
Artikeln är en del av vårt tema om Jobb & Karriär.