Hon tar matchen om kvinnan
Årets Sportleverantör heter Daily Sports. Habit har träffat vd:n och ägaren Ulrika Skoghag som är andra generationen i familjeföretaget som designar golfkläder till kvinnor.
”Jag brinner för att utveckla och göra nya saker, jag blir lätt uttråkad, berättar Ulrika Skoghag, Daily Sports vd och ägare. ”Det handlar om att ta fram Daily framåt. Jag gillar det kreativa, jag är väldigt involverad i kollektionsbyggandet och hur det ska se ut framåt.” Foto Kajsa Åström
Redan som ung visste Ulrika Skoghag att hon ville jobba med kläder och inköp. Kanske inte så konstigt när hon omgavs av modeintresserade. Mamma Annah-Lena Skoghag drev Mouche på Jakobsbergsgatan i Stockholm, en av huvudstadens första boutiquer. Hennes styvmamma Elisabeth Skoghag jobbade med klädimport och lanserade 1995 varumärket Daily Sports. Und...
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration