23948sdkhjf

Ebbe i exportsatsning

Den Malmöbaserade verksamheten lanserar internationell webbutik och knyter nya distributörer till märket för att stärka satsningen på exportmarknaden.

Barnklädesföretaget öppnade nyligen en internationell webbutik, ebbekids.com, och därtill har flera säljagenter tillkommit i de skandinaviska länderna. I början av december stärktes den tyska marknaden med ytterligare en agent i de norra delarna.

Tyskland och Norge är stadigt växande marknader för företaget och även Japan där företaget numera har ett samarbete med en distributör.

Den internationella satsningen möjliggörs också med hjälp av acceleratorprogrammet ”Axxa Malmö” hos Tillväxt Malmö som företaget nyligen antagits till. Programmet stödjer entreprenörer i att ta fram en tillväxtplan samt ger tillgång till nätverk med affärsutvecklare, experter och potentiella investerare. Varumärket har också ansökt om deltagande i 2018 års upplaga av ”Maxa Malmö” som också arrangeras av Tillväxt Malmö där företagare och investerare möts för snabba möten. Därtill har barnklädesföretaget beviljats Region Skånes ”affärsutvecklingscheckar för internationalisering i skånska småföretag”. Checkarna är ett stöd för småföretag som vill förbereda för en internationalisering för att nå en ny marknad eller för dem som redan är verksamma på exportmarknaden och vill få möjlighet att utveckla ytterligare.

- Det är spännande och inspirerande att närma sig nya marknader och vi ser framemot att framöver knyta många nya och intressanta affärsrelationer, säger Mikael Thor, vd och grundare i en kommentar.

Malmöbaserade barnklädesmärket ebbe grundades 2009 och designar och producerar baby- och barnkläder med fokus på funktion och denim i skandinavisk minimalistisk anda. Nu väntar i försäljningsperiod och deltagande på mässor i bland annat Paris, Berlin, München, Hamburg, Oslo och Köpenhamn samt i showrooms i både Europa och Japan.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062