Boomerang i nya händer - han blir ny vd
Investeringsföretaget Tisenhultgruppen, som ägs av familjen Börjesson, förvärvar varumärket Boomerang, immateriella rättigheter och fysiskt varulager. Tillträde sker den 22 januari 2018.
Anders Börjesson har tidigare samarbetat med Boomerangs grundare Kenneth Andram och Peter Wilton. Ett samarbete som inleddes redan 1985 och sedan dess och fram till 2014 var familjen Börjesson delägare och representerande i Boomerangs styrelse.
Tidigare vd:n Fredrik Larsson, som arbetade som Boomerangs vd under åren 2000 till 2009, är tillbaka på posten.
Han kom till modeföretaget 1995 och stannade till 2009 och har efter även arbetat för andra modeverksamheter och bland annat varit Skandinavienchef för BLK Denim och arbetat med varumärkena Wolsey och Morley via den egna agenturen Other & Art.
Utöver familjen Börjesson och Fredrik Larsson så kommer Boomerangs båda grundare Peter Wilton och Kenneth Andram åter att engagera sig i den fortsatta verksamheten.
- Med en 30 år lång relation till Boomerang känns det oerhört roligt och spännande att återigen få möjlighet att arbeta med varumärket. Vi på Tisenhult-gruppen ser fram emot att tillsammans med Boomerangs grundare och Fredrik Larsson utveckla varumärket med avstamp i den ursprungliga filosofin om kvalitet, långsiktighet och enkelhet, säger Tisenhult-gruppens styrelseordförande Anders Börjesson i en kommentar.
Läs en längre intervju med Fredrik Larsson i kommande nummer av Habit, nr. 1 2018.