Branschprofil ny delägare i Swedish Stockings
Med ny delägare satsar strumpbyxvarumärket på en aggressiv tillväxttakt 2018.
"Än så länge är vi världens enda miljövänliga strumpbyxmärke. Vi får många förfrågningar från andra i branschen om hållbar produktion. Vi har bland annat hjälpt Indiska. Eftersom vi vill förändra hela industrin är vi måna om att hjälpa till”, säger Nadja Forsberg (till höger), tillsammans med medgrundaren Linn Frisinger. Foto Swedish Stockings
Swedish Stockings växer. Inte bara omsättningsmässigt utan även i antal delägare. Vid årsskiftet gick branschprofilen Lasse Karlsson – en av grundarna till Cheap Monday, Monki och Weekday – in som delägare. Han blir därmed den fjärde partnern i företaget tillsammans med Jörgen Andersson och varumärkets grundare Linn Frisinger och Nadja Forsberg.
Lasse Karlsson ska genom sitt distributionsföretag lyfta försäljningen i USA, en marknad som Swedish Stockings äntrade i oktober.
– Lasse är fantastiskt kompetent och duktig. Vi har nosat på varandra länge. Han är superengagerad, säger Nadja Forsberg, kreativ chef, till Habit.
Läs en längre intervju med Nadja Forsberg i Habit nummer 1 2018.