Från Ikea till Åhléns
Patrik Nygren Bonnier har rekryterats till tjänsten som ny marknadschef på Åhléns och kommer närmast från ett liknande uppdrag hos Ikea där han verkat under de senaste fem åren.
Han har även ett förflutet från Swedbank Försäkringar och från reklambranschen varav nio år med den egna reklambyrån Vargen.
- Patrik Nygren Bonnier, med sin erfarenhet från både detaljhandel och att driva framgångsrika varumärken med starka värderingar, kommer att bli en stor tillgång för Åhléns som nu befinner sig i en förändringsresa mot fullskalig omnihandel. Bredden i hans erfarenhet ger extra tyngd - han har arbetat i reklambranschen, med banksektorn och på IKEA som är ett av Sveriges mest välkända varumärken med fantastiska kampanjer, säger Gustaf Öhrn, vd Åhléns i en kommentar.
Patrik Nygren Bonnier tillträder tjänsten 23:e april och ska ingå i varuhusets ledningsgrupp. Han efteträder Lina Söderqvist som lämnar Åhléns för rollen som vd för Departments & Stores hos RNB.
Artikeln är en del av vårt tema om Jobb & Karriär.