Vill växa med fler butiker
Göteborgsbaserade Jumperfabriken ligger i startgroparna för ytterligare satsningar efter att ha inlett året med att leverera sitt bästa kvartalsresultat sen företaget grundades.
Tillväxten syns, enligt bolaget, inte minst i de egna kanalerna, e-handel och fysiska butiker i Stockholm och Göteborg, som står för hälften av omsättningen.
Enligt ett pressmeddelande ökade försäljningen i butikerna med 7 respektive 11 procent 2016/2017. Nu planerar modeföretaget för fler butiker och letar lokaler i Stockholm och Malmö.
– Vi ser att vår e-handel växer men det är i butikerna våra kunder verkligen får uppleva Jumperfabriken i form av härlig vintageinredning, service och möjligheten att känna på de fantastiska kvalitéerna. Vi gillar det fysiska mötet och kommer att fortsättasatsa både på e-handel och butik, säger säger Elisabeth Synnes, vd, grundare och designchef Jumperfabriken i en kommentar.
Därtill satsar modeföretaget även på externa återförsäljare och e-handlare som Boozt, Ellos och MQ. Största exportmarknaden är Finland följt av Norge, Danmark och Tyskland.
Jumperfabriken startade för tio år sedan, grundat 2007 men första kollektionen lanserades 2008. I fokus finns hållbarhet och grunden är tidlösa plagg skapade för att hålla länge både kvalitets- och modemässigt.
Företaget har nio anställda och märket säljs i Tyskland, Finland, Norge, Danmark, Grönland, Nederländerna, Japan och Storbritannien.