De satsar på företagen
DePalma Workwear, säljare av arbetskläder har släppt en ny e-handel med inriktning på företag.
Företaget lanserade sin e-handel i beta-version redan under 2017 men nu i veckan var det alltså officiell premiär.
Enligt DePalma kommer framtidens handel med arbetskläder i stor utsträckning ske just online.
– Marknaden för arbetskläder är konservativ i sin natur ut och har hanterats på ett snarlikt sätt under en mycket lång tid men vi ser nu att skiftet i konsumentbeteendet är starkt och stort. Att en av de absolut största leverantörerna av arbetskläden i Sverige lanserade sin e-handel tidigare under 2018 styrker bara det vi sagt hela tiden, säger Jonas Skommevik, vd för DePalma Workwear i en kommentar.
– Vi finns i dagsläget hos drygt 100 återförsäljare i Sverige och fortsätter givetvis med detta viktiga arbete, men ser just nu ett tydligt skifte där allt större del av vår affär sker direkt till kunden, fortsätter han.