Eastpak i ny giv
Eastpak återlanseras i Sverige med hjälp av M&J Fashion Agency som ska representera det amerikanska märket på den svenska marknaden.
Bland annat har väskorna dykt upp hos modebutikerna Aplace och C-Store i Stockholm men fokus framgent ligger även på digitala kanaler och nya återförsäjare. Varumärket lanseras nu även i accessoarkedjan Accents 70 butiker i Sverige och där ligger fokus på företagets program för reseeffekter.
- Det känns helt fantastiskt att få förtroendet att jobba med det så kända varumärket Eastpak. Att få möjlighet att förvalta det arv som fortfarande står sig så starkt på marknaden både i Sverige och globalt. Det passar även in hos oss som varumärke och blir ett fint komplement till de andra vi arbetar med, säger Johan Persson, delägare i M&J Fashion Agency i enkommentar.
Eastpak grundades 1952 i USA år 1952 och är framförallt känt för sina ryggsäckar. I samabnd med relanseringen av varumärket i början av augusti så presenteras ett samarbete med belgiska designern Raf Simons.