Omsättningen i modebranschen ökade med nästan 5 procent till 279 miljarder kronor i fjol jämfört med 2016. Det visar Habits unika och årliga kartläggning som redovisar nyckeltalen för totalt 234 företag. Men trots ökad försäljning pressas branschen av minskad lönsamhet.
Här publiceras del 7 av totalt 8 delar. Här redovisas profil- och yrkesle...
Bra fart för profilleverantörerna
HABITS MARKNADSNUMMER DEL 7/8: God omsättning och lönsamhet utmärkte fjolåret.

De senaste åren har Blåkläder investerat i bland annat logistik, organisation, varumärke och produkter. ”Vi är ledande på den nordiska marknaden och tar fortsatt marknadsandelar. Den stora utmaningen är att nå en liknande position i övriga Europa”, säger vd Anders Carlsson. Foto Blåkläder
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration