Så vill underklädesmärke presentera sig närmare
Under hela december ska underklädesföretaget Lace Laboratory huserade med en alldeles egen tillfällig butik i Mall of Scandinavia i Solna. Bakom det nystratade märket står Faye Flensburg och Felicia Lönnqvist. I ett pressmeddelande säger duon att tidpunkten och platsen är utmärkt inte minst ur varumärkeshänseende och ett bra tillfälle att möta kunder och slutkonsumenter då den mesta av varumärkeskommunikationen och försäljningen tidigare skett online.
– Idén till Lace Laboratory kom egentligen till av den simpla anledningen att vi aldrig varit riktigt nöjda med vår troslåda – varför ska man behöva rucka på kvalitet, design och pris för att känna sig bekväm, snygg eller välklädd? Men bolaget är så mycket mer än trosor, vi håller på att skapa en stark kvinnlig community där våra kunder är lika delaktiga i processen som vi är, säger Faye Flensburg, medgrundare av Lace Laboratory i en kommentar.
Bolaget förbereder sig även för att stänga sin första investeringsrunda och räknar med att kunna expandera i övriga Europa under nästa år.