23948sdkhjf

I Dig Denim redo för nästa steg

Denimmärket utökar satsningen internationellt och har tagit in investerare för att stötta tillväxten.

Göteborgsbaserade modeföretaget I Dig Denim satsar och växer internationellt och har under hösten 2018 tagit in entreprenören Erik Björklund som investerare för att stötta tillväxten.

- Jag ser möjlighet att bli en del av ett starkt uppbyggt varumärke med en plattform som är redo för nästa steg. I dig denim designar fantastiska produkter med genomtänkt design, kvalitet och med hållbarhetstänk. Jag ser fram emot att få inspirera och bidra till vår tillväxt, säger Erik Björklund i en kommentar.

Modeföretagets bas finns i denim men nu läggs utökat fokus även på kollektionerna för baby, kids och woman med ett stort fokus på hållbara och ekologiska material; för egen del för att verka för hållbar produktion men också på grund av efterfrågan från slutkonsumenter.

Till Habit skriver I Dig Denim i ett mejl att modemärket nu även planerar anlita pr-byrå som tillsammans med modeföretaget kan arbeta med att stärka varumärket på ett internationellt plan.

- För oss är det otroligt viktigt att hitta rätt samarbetspartner som vill vara med oss på vår resa framåt. För att kunna hantera vår ökade försäljning på de 25 olika marknaderna som vi idag arbetar med kommer vi under starten av 2019 även rekrytera och stärka upp vårt team med fokus på försäljning samt e-handel, skriver Mimmi Andersson, global försäljningschef  i ett mejl till Habit.

Förutom att satsa och stärka varumärket digitalt; bland annat med en ny B2B-portal som gör det möjligt för modeföretaget att hantera större orderflöden och också satsa mot den fysiska handeln.

Enligt företaget har den egna fysiska butiken i Göteborg haft en ökad försäljning om 100 procent under sista halvåret.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078