23948sdkhjf

Fokuserar på kläder - säljer accessoarlinjen

Lägger allt krut på kärnverksamheten med modelinjerna Day Birger et Mikkelsen och 2NDDAY.

Danska modeföretaget, numera Add Mikkelsen, säljer accessoarmärket Day et för att lägga fokus på modelinjerna Day Birger et Mikkelsen och 2NDDAY.

För fem år sedan valde bolaget att bygga upp tre separata divisoner för varumärkena men nu väljer företaget att sälja ett ben för att fokusera på kärnverksamheten kläder.

I ett pressmeddelande heter det att verksamheten måste renodlas och fokus ligga på kläder om bolaget ska kunna utvecklas som modeföretag i en föränderlig modevärld med nya konsumentbeteenden och där mycket i dag sker digitalt.

Accessoarmärket Day et säljs nu till det investeringsbolag som förvaltar märket i dag.

Vd och delägaren för Add Mikkelsen är Peter Henriksen. 

Vd för accessoarföretaget, som även fortsatt ska samarabete med modebolaget, blir märkets tidigare brand director Therese Niko Busch.

Teamet i det nystartade företaget blir i principt detsamma. Sedan satsningen på accessoarer startade har märket noterat en snabb tillväxt och modemärkets numera fristående accessoarlinje sälja via många återförsäljare däribland Åhléns.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.066