23948sdkhjf

Skandinaviskt under ett tak

Modemässan Revolver lägger extra krut och fokus på skandinaviska varumärken. Här är nykomlingarna.

Modemässan Revolver i Köpenhamn öppnar 30 januari och lägger nu ännu mer fokus på skandinaviska livsstilsmärken.

Nya när mässan öppnar är Garment Project, Newline Halo, MKDT Studio, Helmstedt, Marimekko, L`Homme Rouge, AF Agger, Britt Sisseck, Klättermusen, Rue de Tokyo, Just Female, Hansen Garments, Asger Juel Larsens nya sastning Unridden samt norska märkena Maud och Fram från Høyer.

- Revolver är en" liten "show jämfört med många andra, vi har inte en miljon kvadratmeter att fylla. Det gör oss väldigt fokuserade. Vissa kommer att säga picky. Men för oss är det väldigt viktigt att presentera varumärken som passar in i vårt koncept, liksom de faktiskt bidrar med relevant trafik av kvalitetsköpare, säger Clara Leone, director för Revolver Director

- Därför föredrar vi att arbeta med skandinaviska varumärken eller varumärken som har åtminstone en redan befintlig distribution i Norden. Det handlar om att vara relevant, när tiden är dyrbar - vågar du inte slösa den .

Därtill lyfter mässan fram relevanta skandinaviska märken som återkommer till mässan däribland Hope, LibertineLibertine, Rodebjer, Mads Nørgaard Copenhagen, Stine Goya, Won Hundred, Wood Wood och Henrik Vibskov.

Revolver äger rum 30 januari till 1 februari i samklang med Ciff och Ciff Youth och visningsveckan.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.066