23948sdkhjf

Vill skapa skoklassiker

Delägare i butikskoncept i Göteborg ligger bakom nytt skomärke.

Fanny Malmsten ligger bakom nystartade skomärket Fairily. Ambitionen med märket är att presentera och producera högkvalitativa skor tillverkade i norra Portugal i mindre kvantiteter och där fokus på hållbarhet och komfort. Skorna är tillverkade i europeiskt vegetabiliskt garvat läder.

Fanny Malmsten har arbetat med varumärket under ett år och till sin hjälp med produktionsbiten har hon Caroline Folkö och Emma Lindström som med det egna produktionsföretaget Folk & Ströms tidigare arbetat med varumärken som Blankens, Maguba, Grandpa och Troentorp och dessförinnan med Kavat och Oscar Jacobson.

Första skon lanserades i augusti och den första mindre kollektionen presenterades via den egna webbutiken under hösten och innehåller boots, en sneakermodell och ballerinor.

Den första säsongbaserade kollektion väntar i mars nästa år. Förutom att ta fram skomodeller i säsong vill Fanny Malmsten fokusera på att ta fram klassiker under märket som ska följa med under sässongerna. Först ut är två platta signaturskor; Edit och Belle.

Ambitionen är att sälja skorna via egna kanaler och även återförsäljare.

Fanny Malmberg är även delägare i butikskonceptet Mouche Collective i Göteborg.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.088