H&M nära förväntningarna
H&M-gruppens försäljning steg med 6 procent i det fjärde kvartalet, september-november, jämfört med samma kvartal året innan då försäljningstillväxten var -2 procent.
Försäljningssiffran är exklusive valutakursförändringar och inklusive moms. Genomsnittet av 16 analytikers estimat låg på en försäljningsökning på 6,5 procent, enligt Infront Data.
Försäljningen exklusive moms uppgick till 56,429 miljoner kronor (50.407). Här låg snittet på 56.621 miljoner kronor, enligt Infront Data.
Snittestimatet som Nyhetsbyrån Direkt använder i rapporttelegram är baserat på estimat från minst tre analytiker i en sammanställning av Infront Data.
Gruppen som bidragit till snittestimatet utgör en del av det totala antalet analytiker som löpande följer bolaget och gör estimat över kvartalsresultat. Snittestimatet bör därför ses som en indikation om var förväntningarna ligger.