Nystartar i hållbarhetens tecken
Handelsexperimentytan The Lobby på Regeringsgatan i Stockholm presenterar i veckan nytt innehåll som går under namnet Tomorrow is now.
Med nya skiftet läggs fokus på cirkulära affärsmodeller och nya möjligheter. På plats på ytan ska designer, skräddare, snickare, stylister och varumärken finnas och bland annat ska workshops, inspirationsträffar och föredrag om bland annat remake och redesign erbjudas.
Varumärken på plats är bland andra Myrorna och Myrornas upgrade, Stadsmissionen, Remake, Röda Korset och Erikshjälpen med ett sortiment av kläder, design och inredning.
- Tillsammans med konsumenter och flera utställande varumärken kommer vi i början av 2019 att utforska alternativen till att köpa nytt: hur mode och inredning kan hyras eller bytas ut, uppgraderas, lagas och redesignas. Vi vill skapa en plattform där retailers och konsumenter kan mötas för att inspirera varandra utan pekpinnar, säger Göran Swärdh, konceptansvarig The Lobby och affärsutvecklare hos AMF Fastigheter och som tillsammans med Annette Lind Adamsson, medgrundare av modemärkena Legnology och Soot Sthlm, är initiativtagare till innehållsskiftet.