23948sdkhjf

H&M ska hjälpa kunderna förlänga livslängd på plagg

Nu lanseras hållbarhetskoncept även i Sverige.

Habit har tidigare skrivit om H&Ms koncept Take care och efter Tyskland, Frankrike och Norge lanseras nu konceptet  även på den svenska marknaden.

Introducering av produktsortimentet, syateljéer i butik, guider och tjänster sker i mitten av januari i butiken på Hamngatan i Stockholm och senare under året i Malmö och Göteborg. Produkterna och tjänsterna ska även finnas online.

Konceptet är ett komplement till H&M:s klädinsamling och tanken är att det ska hjälpa kunderna att förlänga livslängden på plagg.

- Vi vet att våra svenska kunder har ett stort hållbarhetsintresse och genom Take Care-konceptet kan vi hjälpa dem att förlänga livstiden på deras favoritplagg samtidigt som de kan göra något bra för miljön. Våra kunder kommer att kunna få hjälp med allt från guidning om hur de kan ta hand om sina plagg på ett smartare sätt, till att kunna justera längden på sina byxor eller reparera sitt blixtlås, säger Felicia Reuterswärd, hållbarhetsansvarig H&M Sverige i en kommentar.

Produktserien innehåller bland annat tvättpåse som ska sila bort mikroplaster, tvättmedel för användning i kallvatten, lagningslappar, sykit, fläckborttagningsmedel samt våtservetter för rengöring av sneaker.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062