NK dubblerar anrik yta för herrmode
NK Herrekipering, som grundades 1915, i varuhuset på Hamngatan i Stockholm lanserar nytt herrmodekoncept till hösten och flyttar från gatuplan till våning 2 i varuhuset.
Där blir ytan mer än dubbelt så stor, från tidigare 200 kvadratmeter till 535 kvadratmeter, och möjligheten ges att utöka skjortavdelning men även lyfta in nya produktgrupper som byxor, jackor och lädervaror som väskor och portföljer.
Fokus i sortimentet ligger alltjämt på skjortor, stickat och accessoarer från svenska och internationella märken.
-Vi vill skapa den mest spännande och exklusiva skjortavdelningen i Eruropa! Vår ambition är att skapa en destination för mannen, med en exklusiv och inspirerande miljö och välkända svenska och internationella varumärken. Vi kommer även introducera nya spänande varumärken på den svenska marknden. Trenden mot ett individuellt tänk kring sin garderob kommer speglas i det stora utbudet av internationella varumärken och den utökade möjligheten till Made- to - Measure för skjortor, säger Marica Måbrant, vd för NK Herrekipering i en kommentar.
Stenströms får en yta om om cirka 175 kvadratmeter och blir därmed ytans största leverantör. På ytan introducerar skjortföretaget ett nytt butikskoncept.
Nya NK Herrekipering är ritad av Jörg Hahn från Hahn & Hahn i Stuttgart som tidigare ritat ytor för Miu Miu, Dior och Prada.
NK är sedan en tid tillbaka inne i en stor omgörningsfas.