23948sdkhjf

Nu stundar premiär för Löwengrips håraccessoarer

I februari lanseras entreprenören och sociala medierprofilens nya märke Hermine Hold.

Att Isabella Löwengrip stod i begrepp att lansera ett e-handelsanpassat varumärke sprunget ur insikter och läsarkontakter hon förskansat sig genom blogg och digitala medier blev känt under sommaren i fjol och i februari lanseras nu håraccessoarmärket Hermine Hold.

Sortimentet består initalt av sjalar och scrunchies i siden och hårspännen i akryl och acetat.

Att valet föll på att satsa på håraccessoarer har enligt ett pressmeddelande att göra med att grunadrna menar att det är en "marknad och nisch som är näst intill orörd".

- Med Hermine Hold kan vi erbjuda något som ännu inte existerar på marknaden. Ett starkt, kvinnligt varumärke nischat på håraccessoarer, som bygger sin identitet via sociala medier. Produkterna i kombination med dessa kanaler och den målgrupp vi redan kommunicerar med, är en 'perfect match’ sett till konkurrensen. Det är dessa insikter som gör det möjligt för oss att bli en aktör att räkna med, redan från start, säger Isabella Löwengrip i en kommentar.

Produkterna är baserade på teknisk analys och framtagna i dialog med de blivande kunderna då läsare och följare i sociala medier tillfrågats om vad de vill ha när det handlar om exempelvis färgval. 

- Den nya tidens kunder kräver möjligheten att ge sin input till varumärken och att de lyssnar på den. Detta ser vi som en förutsättning för att kunna tillverka produkter som känns relevanta för vår faktiska kund. Datan bakom detta är ett fundament för moderna företag, där insikten om vad kunderna vill ha är förarbetet, inte en analys på redan gjorda köp. Vi kan ligga steget före genom att vända på en klassisk modell, där vi först tar reda på vår efterfrågan, och sedan agerar utefter den, säger Linus Kaasik, medgrundare i Nordic Tech House.

Med på tåget är även iDeal of Swedens grundare Joachim Lindström och Filip Ummer och vd för Hermine Hold är Katarina Roger som tidigare arbetat med flera modevarumärken däribland Gant.

E-handel för accessoarmärket lanseras 20 februari. Planen är att främst bygga märket och försäljning via egna kanaler men flertal återförsäljare i både fysisk och online är enligt uppgift aktuella kort efter lanseringsdatum.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.082