Ellos group i nytt samarbete
Koncernen inleder samarbete med CDON och gör Ellos och Jotex sortiment tillgängligt för 1,8 miljoner kunder på CDON:s plattform. I ett pressmeddelande framgår att samarbetet även ska fördjupas och på sikt ska även Stayhards varumärken introduceras på marknadsplatsen.
– Genom samarbetet med CDON blir Ellos och Jotex sortiment ännu mer tillgängligt för kunder i hela Norden. Vi kan nå ut med våra starka varumärken till nya och ännu fler kunder. Att erbjuda våra egna varumärken på externa plattformar är ett viktigt steg i vår långsiktiga tillväxtstrategi och vi hoppas på att kunna inleda fler liknande samarbeten inom en snar framtid, säger Hans Ohlsson, vd för Ellos Group i en kommentar.
Det är inte första gången som koncernen tar det egna sortimentet ut på externa plattformar, strax innan jul i fjol ingick koncernen samarbete för Jotex med en europeisk aktör.
I Ellos Group ingår Ellos, Jotex och Stayhard.